zeepier-op-leka-2018.reismee.nl

Dinsdag: Harde winddag

Dinsdag: De wind is zoals voorspelt vannacht tot harde wind aangetrokken. Varen zit er dus vandaag niet in. De wind komt uit het zuidoosten en waait direct onze kelder in (de deur wil daar niet dicht). Gevolg is dat het zeil op de vloer van de keuken opbolt. Verder is het prachtig weer. Niet te koud en strak blauwe lucht. Rene bedenkt dat hij wat lichaamsbeweging nodig heeft en gaat hardlopen. Tenminste dat denken we, maar met zo’n strakke broek kan het ook zo maar wat anders zijn.

Het verhaal van de scharend: Gisterenmorgen waren we nog maar net de haven uit toen we ineens een zeearend op een rots langs het water zagen zitten. Ook hier dat dachten we! Rien had direct zijn fototoestel gereed en Fjaeremark voer nog even een (storm)rondje zodat Rien alle gelegenheid had om foto’s te maken.

s’Avonds thuis worden de foto’s met belangstelling bekeken. Alleen blijkt (ver ingezoomd) bij nader inzien dat die arend een hele bijzondere is met4 poten! Het blijkt een schaap te zijn. Een typisch geval van een scharend dus!

Vanmiddag gaan we vanaf de wal vissen. We maken een rondje over het eiland en stoppen waar we vissen kunnen. Anders gaan we proberen van het steiger op de haven vissen met de garnalen die we hebben. Zal wel mogelijk zijn vanwege de harde tegenwind.

Na de lunch besluiten we echter eerst een rondje om het eiland te maken. Onderweg komen we nog een leuk blauw bloemetje tegen op de rotsen. Pas als we ze nergens meer tegenkomen bedenkt Willem dat hij die eigenlijk wel mee naar huis had willen nemen. Moet hij maar een fiets huren en het rondje nog een keer doen, dan kan hij ze uitsteken.

Rene weet een plek waar w evanaf de kant kunnen spinnen. Dat blijkt echter best wel een wandelingetje, om er vervolgens achter te komen dat er onderwater nog een rotsrichel ligt die het vissen dus toch onmogelijk maakt. Na 3 keer vast zitten houden we het voor gezien en ploeteren weer teug naar de auto. Dan maar naar huis om vroeg te eten. Dat wordt vanavond kip parmigiani met in eendenvet gebakken piepers.