zeepier-op-leka-2018.reismee.nl

Vervolg van de terugreis

Gisterenavond zijn we netjes op de geplande tijd op de Koppang camping aangekomen.

De eigenaar (Edward) verwelkomde ons. hij vertelde dat hij het huis naast de ingang (op de foto hieronder links) eindelijk had kunnen kopen en hij dat aan het opknappen was. Grote hilariteit toen Willem aan hem vroeg wat hij er mee ging doen en Edward langs zijn neus zei dat het een hoerenhok werd. Nu is Edward altijd hartstikke serieus en je verwacht zo’n opmerking niet van hem en al zeker niet op de manier waarop hij dat deed. Willem stond ook volledig verbouwereerd van zich af te kijken en vroeg zich zichtbaar af of hij het misschien niet goed gehoord had.Dus herhaalde hij zijn vraag en Edward antwoordde, terwijl hij met Rene aan het afrekenen was, op dezelfde nonchalantewijze tussen neus en lippen door dat het een hoerenhok werd. Wij lagen in een stuip van het lachen omdat Willem nog steeds zich zichtbaar stond af te vragen of hij het wel goed gehoord had.

Edward vertelde dat het ijs in de rivier de Glomna die direct langs de camping loopt, vorige week door het kruien zorgde voor overstroming van de lagere delen van de camping. Op internet had hij een filmpje gezet van het ijs op de rivier.

Snel naar de hutten om de bedden slaap klaar te maken en dan het diner (gebraden kippedijen, aardappelpuree en appelcompote) klaar maken. Veel tijd was er daarna niet over voor we om de kooi kropen.

Vanmorgen was Willem zijn zakdoek kwijt! Wiegert had hem nog op de bank zien liggen, dus hij was in de hut! Hij heeft de hele keet overhoop gehaald om die zakdoek te vinden. Zijn conclusie was dat iemand hem in zijn zak heeft gestopt. Daarop moest iedereen op appel komen, zijnzakken leeg maken en zijn zakdoek laten zien. Zodat Willem kon controleren of die niet per ongeluk van hem was. Hij zal hem wel ergens opgeborgen hebben, maar met enige regelmaat onderzoekt hij zijn onderweg zijn reisspullen.Zelfs tijdens het koffiedrinken ontkomt zijn magische vreetzak niet aan een diepgaand onderzoek. En wij steeds maar hikken van het lachen.

Zo rijden we in prachtig weer richting Goteborg, waar we aan het eind van de middag zullen inschepen op de ferry die ons morgenochtend in Kiel brengt.